Zotac GTX 285 AMP! oraz GTX 295 - High-end według nVIDII

Autor: Dawid Kosiński 2009-01-26 18:26

Testy - Crysis

Crysis to zdecydowanie najbardziej oczekiwany tytuł roku 2007. Świetna grafika, mało wyszukana fabuła i fatalna optymalizacji, a wszystko to przy akompaniamencie słów uważanych powszechnie za wulgarne, głównie posiadaczy słabszych komputerów. Teoretycznie na tym moglibyśmy zakończyć opis gry. Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości (2019r.). Grupa naukowców z USA dociera na niewielką wyspę na morzu Południowo-Chińskim i dokonuje przerażającego odkrycia. W tym momencie kontakt z nimi zostaje utracony, zaś Korea Północna całkowicie izoluje wyspę od reszty świata, celem zachowania odkrytych tajemnic. Wcielamy się w postać Nomada, członka oddziału specjalnego oddelegowanego na misję ratunkową. Naszym zadaniem jest zbadanie wyspy, uratowanie naukowców i nieoczekiwane przystąpienie do walki z obcymi. Dzięki silnikowi CryEngine 2 mamy do czynienia z otoczeniem w pełni interaktywnym (każdy element można zniszczyć lub poruszyć). Oprawa wizualna posiada pełne wsparcie DirectX 10 i Shader Model 4.0. Co można jeszcze dodać? Wspomnianą wcześniej fatalną optymalizację i silnik wyciskający siódme poty nawet z najmocniejszych konfiguracji sprzętowych.

 











Tutaj obie karty radzą sobie bardzo dobrze - co prawda potrafią minimalnie przegrać z innymi konstrukcjami, lecz wynika to ze zbyt niskiej rozdzielczości i wywołanym tym ograniczeniem. Widać to bardzo dobrze na przykładzie GTX 295, zwłaszcza w najdłuższym, kilkuminutowym teście Assault Harbor - tutaj dwurdzeniowa konstrukcja przegrywa z GTX 285 AMP!, by w najwyższych trybach graficznych znaleźć się na czele stawki. Oznacza to, że do wykorzystania jej potencjału potrzebna jest naprawdę wysoka rozdzielczość.

Strony: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 -